shopify traffic stats

Cheia adevaratei Cabale - Franz Bardon

Cheia adevaratei Cabale - Franz Bardon

Cod produs: Cheia adevaratei Cabale - Franz Bardon
Disponibilitate:
În Stoc
Preţ: 44,00 lei55,00 lei
Descriere

CHEIA ADEVARATEI CABALE
Autor: Franz Bardon
ISBN: 978-606-94034-8-8
Editura: Trinity
Anul: 2016
Nr pagini: 296
Coperta: cartonata
Disponibilitate: din 24 octombrie 2016

CHEIA ADEVARATEI CABALE – FRANZ BARDON
,,Am onoarea sa astern din nou cateva cuvinte ca si prefata la acest al treilea volum al operelor lui Franz Bardon care, la fel ca si primele doua, este menit sa ghideze initiatul in tainele magiei superioare, de aceasta data insa, a energiei superioare a literelor si a combinatiilor dintre acestea.

Este un privilegiu pentru orice cititor sa se afunde intr-un studiu amanuntit al Cabalei mistice realizat de catre unul dintre promotorii hermetismului modern. Spre deosebire de studiile clasice de Cabala, in aceasta lucrare autorul „sunteaza” spre usurinta folosirii alfabetul ebraic si ajuta astfel studentul sa invete mai usor si mai repede, mai eficient si mult mai placut. Caci intr-adevar studiul clasic al stiintei literelor ebraice si al intregului sistem numerologic atasat acestuia necesita cel putin cativa ani buni de practica asidua; Gematria si Notarikon – doar doua dintre sistemele vast utilizate in numeologia misticii ebraice – asigura chiar un studiu de o viata… Tocmai aici apare avantajul evident al acestei lucrari: simplitate, organizare, eficienta si, poate mai important decat orice, siguranta!

Desigur ca este preferabil sa mentionam inca de pe acum faptul ca, asa cum reitereaza autorul insusi, practica acestui al treilea volum necesita insusirea temeinica, atat teoretica, cat si practica, a tuturor informatiilor si a exercitiilor care apartin cel putin primului volum al seriei. In caz contrar, ne anunta autorul, poate aparea esecul practicii, iar odata cu esecul, deznadejdea practicantului care, intr-o posibila dezamagire interioara ar putea renunta la o practica ce se poate dovedi nu doar fructuoasa, dar chiar extraordinara.

Fara sa va iau din placerea lecturii personale va recomand sa nu pasiti pe taramul capitolelor practice pana ce nu ati parcurs temeinic partea introductiva in care Franz Bardon explica nu doar originile sistemului folosit in lucrare, dar si bazele de aplicabilitate ale acestuia.

Va invit asadar sa pasiti intr-o lume magica, plina de mister si in care aveti sansa sa va descatusati propria putere de manifestare si de creatie spirituala!

Lectura placuta!

Risvan Vlad Rusu

PREFAȚĂ

Aşa cum a promis în cele două cărţi anterioare, Iniţiere în Hermetism şi Practica evocării magice, Franz Bardon a publicat acum cea de-a treia carte a sa, care se ocupă de limbajul cosmic numit de către iniţiaţi Cabala.

Aceia care, prin practică, sunt deja avansaţi în privinţa studiilor spirituale, în special în ştiinţa hermetică, se vor umple de bucurie şi, datorită faptului că au dobândit deja experienţă practică, li se va întări convingerea că au ales calea cea mai sigură şi, fără excepţie, îşi vor împlini toate aşteptările.

Mulţi oameni de ştiinţă cărora Cabala le-a stârnit interesul
şi-au început studiile potrivit teoriilor şi instrucţiunilor predo­mi­nante, fără a se fi maturizat suficient printr-o educaţie corespun­zătoare. Conţinutul acestei cărţi, a treia scrisă de Bardon, îi va uimi. Dacă nu de la început, cu siguranţă după un timp vor trebui să admită că toate metodele cabalistice specificate în aceasta diferă semnificativ ca bogăţie, varitetate şi veridicitate faţă de cele conţinute în cărţile cabalistice publicate până acum.

Nici măcar cele mai ascunse şi secrete librării ale templelor tainice din Est, acele ashramuri inaccesibile muritorilor ordinari, nu se pot mândri că deţin adevărata Cabala într-o singură scriere secretă scrisă în termeni atât de clari şi expliciţi. După folosirea acestei cărţi, chiar şi cei care deja au o bună cunoaştere a Cabalei vor fi de acord că mai au destul de mult de recuperat înainte să se poată numi adevăraţi Cabalişti. După o privire atentă, cititorul va fi convins că merită să sară toate învăţăturile incomplete şi să lucreze în mod conştiincios în propriul interes cu metodele din acest manual.

De-a lungul istoriei umanităţii, mulţi Cabalişti şi-au dedicat întreaga viaţă unei căutări exhaustive, dar în zadar a numelui de nepronunţat al lui Dumnezeu pierdut de către umanitate în vremurile de demult. Dar după parcurgerea acestei a treia cărţi în mod conştiincios, Cabalistul va avea brusc senzaţia unui miracol împlinit, o imensă comoară aruncată în poala sa de către Providenţă când, ca răsplată pentru eforturile sale neobo­site şi sincere, numele lui Dumnezeu demult pierdut (printre multe alte lucruri) i se va dezvălui. Şi această recompensă extrem de înaltă le va fi oferită tuturor căutătorilor adevărului pentru care aceste trei volume, de neegalat în literatura spirituală, sunt nu doar o lectură interesată, ci un material de studiu valoros care trebuie doar pus în practică.

Otti Votavova

INTRODUCERE

 Am intitulat această lucrare, a treia din seria mea de cărţi despre iniţiere, Cheia adevăratei Cabale. Pe scurt, ea se ocupă de teosofia cunoaşterii Cuvântului Divin. O persoană care se ocupă de teurgie trebuie să fi parcurs în orice caz o dezvoltare magică; persoana trebuie să fi stăpânit complet fiecare exerciţiu descris în primul meu volum, Iniţiere în Hermetism. Ca şi primele mele două cărţi, cartea de faţă este formată din două părţi. În prima parte, cea teoretică, pregătesc cititorul pentru sarcina dificilă de a lucra cu Cabala, în timp ce partea a doua prezintă practica propriu-zisă.

S-au scris multe despre Cabala (un subiect dificil în litera­tura hermetică), dar de fapt numai o mică parte poate fi folosită.
S-a susţinut întotdeauna că cineva care doreşte să practice Cabala trebuie să stăpânească limba ebraică, fără de care este imposibil de studiat această artă. Cabala teoretică, ce cuprinde cea mai mare parte din scrierile existente, este predominant de origine ebraică şi se spune că oferă studentului o ideologie a vieţii potrivit idealului cabalistic. Dar numărul cărţilor despre practică şi folosirea adevă­ratei Cabale este foarte limitat. Câţiva rabini cunoşteau învăţăturile autentice cabalistice dar, probabil datorită gândirii lor ortodoxe, le-au ţinut strict secrete; astfel, nici măcar fragmente din partea pratică a Cabalei nu au devenit cunoscute publicului.

Multele descrieri ale metodelor cabalistice nu oferă nici măcar detalii teoretice unui studenţilor serioşi, ca să nu mai vorbim de puncte de referinţă pentru practică. Cel mult, ele oferă o reprezentare filozofică a microcosmosului şi a macrocosmosului. Cel care studiază Cabala nu poate să-şi formeze o idee de orice fel asupra ideologiei cabalistice, întrucât pe de o parte nu poate să-şi găsească drumul prin această confuzie de opinii şi pe de altă parte, el încă bâjbâie prin întuneric datorită afirmaţiilor contradictorii făcute în diferite cărţi.

Opera de faţă conţine atât teoria, cât şi practica, ultima fiind deosebit de cuprinzătoare, aşa cum fiecare student perseverent va vedea singur. A reprezenta întreaga Cabala pe larg într-o singură carte este, desigur, imposibil din motive pur tehnice. Totuşi, am făcut un efort să înşir perlele de înţelepciune ale acestei ştiinţe minunate astfel încât să formeze un lanţ minunat. Astfel, am luat în considerare în mod evident legile analogiei privind micro­cos­mosul şi macrocosmosul, căci dacă întregul spectru al Cabalei trebuie prezentat fără a omite nimic, acest lucru nu poate fi făcut altfel. Am folosit cât mai puţin posibil numeroşii termeni ebraici care, până acum, au fost folosiţi în mod comun în Cabala şi am preferat termeni care pot fi uşor înţeleşi de oricine. În orice caz, cititorul care studiază cartea mea va dobândi o înţelegere destul de diferită (adică una corectă) despre Cabala practică.

Oricine doreşte să se convingă cu succes, prin experienţă practică, de realitatea Cabalei trebuie să lucreze sistematic cu primele mele două cărţi, Iniţiere în Hermetism şi Practica evocării magice. Altfel, dezvoltarea sa pe calea perfecţiunii va necesita prea mult timp şi orice succes va veni prea târziu. Totuşi, cititorul poate, dacă alege, să studieze cărţile mele dintr-un punct de vedere pur teoretic. Astfel, el va dobândi o cunoaştere pe care nicio simplă carte de filozofie nu i-o poate oferi. Dar cunoaşterea nu este încă înţelepciune. Cunoaşterea depinde de dezvoltarea părţii intelec­tuale a spiritului; înţelepciune, pe de altă parte, necesită dezvol­tarea echilibrată a tuturor celor patru aspecte ale spiritului. Prin urmare, cunoaşterea este doar filozofie, care de una singură nu poate face omul nici magician, nici cabalist. Un om învăţat va putea spune multe despre magie, Cabala etc., dar nu va putea niciodată să înţeleagă puterile şi abilităţile în mod corect.

Cu aceste câteva cuvinte am explicat cititorului diferenţa dintre filozof şi înţelept. Este la latitudinea cititorului să urmeze calea mai comodă a simplei cunoaşteri sau să continue pe calea mai dificilă a înţelepciunii.

Chiar şi populațiile primitive, indiferent de rasă şi localizare, aveau religia sau ideea lor despre Dumnezeu şi, prin urmare, un tip de teologie. Fiecare teologie poate fi împărţită în două părţi: o parte exoterică şi una ezoterică, învăţăturile exoterice fiind desti­nate omului de rând iar cunoaşterea ezoterică fiind teologia iniţiaţilor şi a înalţilor preoţi. Învăţăturile exoterice nu au conţinut niciodată nimic despre adevărata magie sau Cabala. Astfel, numai magicienii şi Cabaliştii au putut deveni iniţiaţii naţiunilor primitive.

Din timpuri străvechi a existat o poruncă sacră de a păstra această înţelepciune strict secretă pentru a preveni orice abuz. Această tradiţie a fost menţinută până în ziua de azi şi, deşi cartea mea va oferi cunoaşterea completă cititorului, îi va oferi numai cunoaştere şi nu înţelepciune. El va putea obţine înţelepciunea numai prin muncă practică sinceră. Gradul de înţelepciune pe care îl va dobândi va depinde de maturitatea şi dezvoltarea sa. Cartea mea va revela cea mai înaltă înţelepciune numai celor cu adevărat maturi, cei aleşi. Există o mare distincţie între omul învăţat şi înţelept; prin urmare, nu încalc porunca tăcerii, în ciuda faptului că public cele mai înalte adevăruri şi secrete. Pentru omul învăţat, înţelepciunea va rămâne ascunsă; pentru cei aleşi, va fi pe deplin transmisă.

Ştiinţa Cabalei sau „teurgia” este extrem de veche şi are originea în Orient. Din timpuri de mult uitate, vechii înţelepţi şi-au ascuns cele mai mari secrete într-un limbaj universal sau meta­foric, aşa cum putem vedea din hieroglifele vechilor egipteni şi la alte popoare din antichitate. Aceşti înţelepţi ştiau cum să transmită mai departe învăţăturile lor prin metaforă, într-un mod simbolic de exprimare. De aceea înţelegerea învăţăturilor depin­dea întot­dea­una de gradul de maturitate al elevului. Înţelepciunea Orientală era documentată numai într-un limbaj simbolic şi astfel
a rămas secretă pentru cei imaturi sau, cu alte cuvinte, pentru orice per­soană care nu a atins gradul necesar de maturitate dezvoltându-şi individualitatea sub îndrumarea unui maestru sau guru. De aceea, până astăzi, toate scrierile iniţiatice sunt în acord asupra faptului că iniţierea nu este numai imposibilă, ci şi periculoasă fără un guru. Un adevărat iniţiat trebuie să facă învăţăturile inteligibile pentru elev din punct de vedere simbolic şi să-l instruiască în limbajul simbolismului, limbajul original, limbajul metaforic. Elevul se obişnuieşte curând cu limbajul maestrului său şi, la rândul său, poate oferi mai departe acea învăţătură numai în acest limbaj simbolic.

Astfel, până în ziua de azi, această ştiinţă sacră a fost transmisă de la o persoană la alta numai prin tradiţie. Orice explicaţie pe care un maestru o dădea elevului său era transmisă acestuia prin inspiraţie, astfel încât elevul îl înţelegea pe maestrul său printr-o experienţă de realizare instantanee. Această iluminare sau iniţiere, are mai multe nume în Orient, de exemplu abhishekhaankhur etc. Un maestru nu a dezvăluit niciodată adevăratele mistere ale înţelepciunii celor slab pregătiţi sau imaturi. Existau, fără îndoială, şi magicieni sau cabalişti care au lăsat în urmă scrieri despre înţelepciunea cea mai înaltă; dar, aşa cum am văzut, asemenea înţelepciune era exprimată într-un limbaj cu totul simbolic şi dacă, din întâmplare, ajungea în mâinile unei persoane imature, rămânea incomprehensibilă pentru ea. Totuşi, uneori s-a întâmplat ca o persoană imatură să încerce să explice această învăţătură din punctul său de vedere; este de la sine înţeles că o astfel de explicaţie era departe de orice interpretare adevărată. Cei mai mulţi autori care au reuşit să obţină scrieri ale iniţiaţilor orientali au făcut întotdeuna aceeaşi greşeală: au tradus aceste scrieri în limbajul intelectului, interpretându-le ad literam. Întrucât ei nu aveau maturitatea spirituală necesară pentru a interpreta simbolurile unui mister sau ale unei practici corect şi aşa mai departe, datorită lipsei pregătirii necesare şi unei adevărate înţelegeri a limbajului metaforic sau cosmic, ei au fost responsabili pentru numeroase erori în Hermetism. Astăzi e greu de imaginat câte practici absurde au fost publicate în limbile civilizate.

În lucrarea aceasta am tradus limbajul simbolic în limbajul intelectului, făcând accesibilă calea adevărată a ştiinţei hermetice a Cabalei, misterul Cuvântului, într-un mod în care orice persoană raţională care depinde cunoştinţele să poată avansa în siguranţă.

Franz Bardon

 

Produse înrudite

CATEGORII RECOMANDATE